תשתיות

משרדנו מספק ליווי וייעוץ משפטי בתחום התשתיות מא-ת. הטיפול מתחיל בלמידת הסכם ההתקשרות (במידה ולא אנחנו טיפלנו בהגשתו) והתוכניות, ניתוח וניצול האפשרויות להגדלת החריגים שישביחו את איכות העיסקה, מעורבות 'קרובה' והמלצות בשלבי הגשת חשבונות חלקיים וחשבון סופי, במתן פרמטרים וחיזוק הנימוקים המשפטיים לכול אורך הפרויקט לצורך קבלת התשלומים ללא הפחתות, ניסוח הסכמים וחוזים, טיפול בהיבטים הפיננסים וכלה בליווי לאורך כל הפרויקט עד לסיומו.

ליווי פרויקטים ומכרזי תשתיות דורש הבנה מעמיקה של התחום, מיומנות וניסיון עם הליכים מורכבים, הן מבחינה חוזית והן בהליך עצמו שכרוך הרבה פעמים בתפניות בלתי צפויות מצד אחד וצורך לעמוד בלוחות זמנים בלתי מתפשרים מצד שני. כל אלה מחייבים ידע רחב בחוקי תכנון ובניה, דיני רשויות מקומיות, תאגידי מים וביוב, משפט מנהלי ודיני מכרזים וניסיון ספציפי בתחום.

את מגוון השירותים הללו אנו מעניקים באופן מקצועי ובליווי מקרוב הן לגופים ציבוריים והן לחברות פרטיות וביניהם יזמים, בעלי מניות, מרכזים של רשויות מקומיות ומכרזים ממשלתיים, קבלני משנה וגופים פיננסים.

עורכי דין למכרזים

בשנת 1992 נחקק חוק חובת המכרזים במטרה להעניק הזדמנות שווה לספקים. לכן, כל התקשרות עם גופים ציבוריים וממשלתיים מחויבת התמודדות במכרז. ייעוץ וליווי משפטי יעילים ומקצועיים יכולים לסייע בעת גיבוש והגשת ההצעות ובמקרים מסוימים אף בהליך של ערעור על תוצאות המכרז בהנחה שאלה פגעו בכם ולא בהכרח מסיבות 'כשרות'.

מאחר וברוב המקרים מדובר בפרויקטים גדולים, מורכבים מאוד, שהיקפם התקציבי משמעותי ביותר יש משמעות רבה לליווי משפטי מקצועי של עו"ד מומחה בדיני מכרזים. ליווי כזה יכול לקרוא נכון את האותיות הקטנות, גם בין השורות, ולמקסם את התקציבים שניתן לקבל מהגופים הממשלתיים למשל.

חשוב להקדים ולפנות לעו"ד מומחה למכרזים כבר בשלב קבלת המכרז וטרם גיבוש ההצעה וההגשה שלו כדי למנוע טעויות שעלולות גם לפסול את ההגשה – וגם להקטין משמועתית את הרווחיות של העיסקה. הדיוק בהבנת המכרז וניהולו – ובשלב מאוחר יותר גיבוש הסכם ההתקשרות הסופי (במקרה זכיה) – יכול למנוע טעויות ששוות כסף רב.

 

מהי הערת אזהרה על נכס
דודי מאור

דודי מאור

עורך דין דודי מאור, הנו עו"ד ואיש עסקים המתמחה בתחומי הנדל"ן מזה 26 שנים. מאחוריו ארגון קבוצות רכישה, עסקאות מכירה ורכישות קרקע מסוגים שונים ועוד. בראשותו משרד עורכי דין המטפל בסוגיות משפטיות מגוונות המלווה ומייצג את לקוחותיו בהליכים המשפטיים ובערכאות השונות, במטרה להשיג עבורם את התוצאה הטובה ביותר שניתן. עו"ד דודי מאור הנו בעל ניסיון בליווי הליכי רכישת חברות, פירוק חברות, מיזוגים ורכישות ועוד. במסגרת עיסוקיו, הוא צבר ניסיון בעבודה מול חברות בנייה, גופים מתחום הרכב ובשוק ההון.